Nasze e-Książki
Blog > Komentarze do wpisu
Jak cieszyć się z życia

Czujesz jak ubywa ci energii? Wszystko cię denerwuje? Coraz trudniej podejmujesz się nowych wyzwań?

1. PRZESZŁOŚCI POWIEDZ „HASTA LA VISTA”

Ciągłe rozpamiętywanie wydarzeń z przeszłości jest jednym z największych pożeraczy energii. Negatywne uczucia smutku, złości czy żalu nigdy nie dodadzą nam życia. Jeśli masz wyrzuty sumienia i czujesz, że sprawiłaś komuś przykrość- zadzwoń do tej osoby i wyjaśnij to. Tak samo powinnaś zrobić, jeżeli czujesz, że ktoś cię zranił- powiedz mu to. „Niedokończone sprawy trzeba wyjaśniać- radzi psycholog Grażyna Wilk-Borkenhagen.- Tak samo podejdź do wszelkich podjętych kursów i zadań. Uwolnienie się od drażniących spraw, obudzi w tobie radość i optymizm.”

2. BUDUJ BEZPIECZEŃSTWO POPRZEZ BUDOWANIE REZERW

Jeżeli czujesz, że masz na koncie rezerwy pieniędzy czy czasu, zwiększa się twoje
poczucie bezpieczeństwa. Jeśli ubezpieczysz dom czy znajdujesz się w gronie pacjentów dobrych lekarzy, nie musisz poświęcać energii na martwienie się o przyszłość. Podobnie jest w przypadku posiadania oszczędności- takie zaskórniaki zapewnią ci spokój. „Powinnaś mieć także rezerwy czasowe- tak planuj dzień by mieć 15 do 30 minut zakładki czasowej na ewentualny korek, a wieczorem na chwilę relaksu.- wyjaśnia Grażyna Wilk-Borkenhagen.”

3. LIKWIDUJ WSZELKIE CODZIENNE NIEDOGODNOŚCI

Jeśli już o poranku zdenerwujesz się brakiem musli, plamą na bluzce czy zacinającą szufladą- twója wewnętrzna „energia” szybko spadnie. Gromadzące się uciążliwości sprawią, że każdy dzień zaczynasz od złoszczenia się. Pamiętaj o tym, że nie jest to sposób na rozpoczęcie dnia. W związku z tym popracuj nad sobą- wyrób w sobie nawyk systematycznego zwalczania drobnych awarii. Bardzo szybko zauważysz, że takie postępowanie działa jak antidotum na poranne irytacje.

4. UTNIJ KONTAKT Z OSOBAMI PRZY KTÓRYCH ŹLE SIĘ CZUJESZ

Jeżeli masz wśród znajomych tzw. wampira energetycznego, jak najszybciej urwij z nim kontakt (jeżeli tylko możesz). Nikt nie czuje się dobrze w towarzystwie malkontenta, któremu nic nie pasuje. Nie spotykaj się z tą osobą, nie pocieszaj. Jeżeli jest to np. koleżanka z którą pracujesz- przesadnie demonstruj przy niej swój optymizm, wtedy nie będzie mogła narzekać i po prostu przestanie to robić przy tobie.

5. O SOBIE MYŚL DOBRZE

Zanalizuj to w jaki sposób się prezentujesz, jakie etykietki sobie przyklejasz. Te które są absurdalne (typu: jestem brzydka, głupia, do niczego się nie nadaję), jak najszybciej odrzuć i o nich zapomnij! Podkreślaj swoje zalety, a wady przekuwaj na plus- myślisz, że jesteś zbyt „sztywna”, ale to chyba dzięki temu nie dajesz ponieść się emocjom przy podejmowaniu decyzji czy nie rzucasz słów na wiatr. Mój znajomy na pytanie- „Co u ciebie?”- zawsze odpowiada- „Nieustanne pasmo sukcesów i powodzeń”. Biorąc z niego przykład odpowiadaj tak samo.

środa, 29 lipca 2009, sunata

Polecane wpisy

  • AFIRMACJE

    AFIRMACJE ANTYDEPRESYJNE Terapia afirmatywna korzysta z tradycyjnej wiedzy o sile autosugestywnej myśli, która eliminuje choroby o naturze psychosomatycznej, cz

  • DEPRESJA SEZONOWA (SAD)

    Objawy SAD Do najbardziej charakterystycznych dla depresji sezonowej objawów należą: - POCZUCIE CIĄGŁEGO ZMĘCZENIA - ociężałość, poczucie braku sił do podołania

  • TERAPIA ANTYDEPRESYJNA

    Pomoc psychologiczna Zwykle podstawowym sposobem leczenia w depresji jest farmakoterapia. Jednak pacjent powinien uzyskać wystarczające informacje o chorobie, z

Komentarze
2013/01/15 19:58:18
Iść do przodu to najważniejsze.Jak masz długi weź firmę,która pomoże np. www.vindicase.com.pl .Jesteś chory-szukaj najlepszego lekarza.Itd.itp.