Nasze e-Książki
Blog > Komentarze do wpisu
Siemie lniane
Siemię powinno być spożywane świeże - tzn. data ważności jest ważna, instrukcje przechowywania są ważne, sposób przygotowania jest ważny - siemię zawiera dużo zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, które się łatwo utleniają - jeśli zostawicie je w nieszczelnym opakowaniu w ciepłym, nasłonecznionym miejscu, stracicie dużo jego dobroci.
Zostawienie zalanego wodą na noc - ok, ale najlepiej w słoiku, z wodą jak najbliżej wierzchu (minimum powietrza). Można po prostu przykryć szklankę spodkiem, przesadzać też nie trzeba
Mielenie i parzenie - raczej nie - mielenie powoduje wietrzenie (chyba że bezpośrednio przed spożyciem, co jest raczej uciążliwe). Z kolei parzenie zabija (ogrzewanie przyspiesza znacznie utlenianie) Omega-3, w które bogate jest siemię. Pod względem zawartości kwasów Omega-3, siemię swobodnie może konkurować z rybami i stanowić alternatywę dla tych osób, które ryb nie lubią;
Wbrew powszechnemu przekonaniu siemię zawiera niewielkie ilości lecytyny jako takiej, ale zawiera znaczne ilości choliny, biorącej udział w syntezie lecytyny w organiźmie.
Kolejną jego wielką zaletą jest (co większość ludzi tu wypowiadających się potwierdza) zbawcze działanie na układ pokarmowy - nawet krótka kuracja
');